Produkcja na rynku komputerowym

Dzisiaj większość firm komputerowych stara się skutecznie dostosować swoje produkty do oczekiwań bardziej wymagających klientów, albowiem to oni wyznaczają trendy na rynku. To, co o konkretnych markach i ich produktach mówi się w Internecie, na forach i portalach społecznościowych, ma coraz większe przełożenie na wyniki nawet globalnych korporacji a błędy poczynione w komunikacji online kosztują niekiedy tak wiele, że żadne nakłady na marketing nie są w stanie tych strat nadrobić. Wyczucie zmian rynkowych z odpowiednim wyprzedzeniem nie jest proste, zwłaszcza w dziedzinie IT, gdzie to młodzi ludzie wyznaczają trendy i bardzo szybko zmieniają własne oczekiwania. Jeśli coś jest modne w świecie komputerów dzisiaj, za kilka lat może kompletnie nie przynosić dochodów. Duże firmy odpowiednio wydają pieniądze zarobione na sprzedaży części komputerowych na prowadzenie badań w nowych sektorach. Stałe poszukiwanie nowych rynków zbytu i pracowanie nad potencjalnymi patentami to klucz do zapewnienia sobie przetrwania na tym wymagającym rynku. Nie wszystkie firmy wydają jednak swoje miliardowe dochody na szukanie innowacji – niektóre z nich zyski przejadają i wypłacają akcjonariuszom dywidendy od zysku, zamiast skupić się na dalszym budowaniu przewagi rynkowej i zabezpieczeniu strategicznym swojego przedsiębiorstwa.

Both comments and pings are currently closed.