Zmiana oczekiwań konsumentów

Nikt nie chce dzisiaj słuchać o firmach, które mając wszystkie atuty po swojej stronie z nieznanych szerzej powodów dokonały fatalnych decyzji biznesowych i dzisiaj nie znaczą absolutnie nic. Firm takich jest coraz więcej i co gorsza – coraz częściej są to giganci rynku technologicznego, którzy przed dekadami wyznaczali samodzielnie kierunek zmian a dzisiaj nie mają najmniejszych możliwości na przetrwanie. Ta nagła zmiana sytuacji rynkowej wynika przede wszystkim ze zmiany oczekiwań samych użytkowników. Komputery stacjonarne przestały liczyć się tak bardzo w świecie mobilnych technologii przez co firmy odpowiedzialne za produkcję części komputerowych do sprzętu domowego musiały zmienić swój profil i poszukać nowych możliwości. Te stwarzają się przede wszystkim na rynku telefonów komórkowych i tabletów, które od lat regularnie poprawiają swoje wyniki sprzedaży. Aktualnie co drugi działający na świecie telefon to smartfon a zamiast komputerów stacjonarnych klienci chętniej wybierali laptopy, aktualnie tablety. Dla dostawców klasycznego sprzętu jest to niestety bardzo zła wiadomość. Nie wszyscy jednak przegapili nadchodzące zmiany – niektóre firmy bardzo skutecznie zaadaptowały się do zmieniającego otoczenia i stworzyły produkty, które z powodzeniem posłużyły do postępu w innych sektorach rynku.

Both comments and pings are currently closed.